2.11.11

distansarbete gör gott ibland

Jag har en timmes arbetsväg. Ibland har jag den lyxiga möjligheten att jobba på distans, vilket betyder att jag kan sova en halv timme längre, äta frukost hemma, läsa tidningen, jobba koncentrerat i åtta timmar (15 minuter längre än jag hinner med på kontoret) och hämta barnen från dagis en halv timme tidigare än vanligt.

Och ha inbokad frissatid 16.45 men ändå vara i centrum 15 minuter för tidigt. Jag hann sticka mig in i en ekobutik för att köpa en kräm, den som jag köpte i somras tog precis slut. Jag är lite förtjust i tanken:  "ihastuttava aidon ruusun tuoksu rauhoittaa mieltä".

Frisörsalongen, som gör reklam för att betjäna sina kunder på borgåsvenska, råkar ligga bredvid Doris & Duke och jag hade sju minuter och 12 euro på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar