4.10.11

det är insidan som räknas


Jag har fått följa med Evas drömslottsprojekt från dröm till slott. Här kommer det utlovade hemma hos från grillsäsongsavslutningen i lördags.


Det kryllade av vuxna och barn och i synnerhet pojkarna såg till att inviga lekstugan ordentligt.


"Arma gudmor som smugglar ner loppisfynd i julklappssäcken, tur att jag kom ihåg att ställa fram dem nu när hon var på väg."


Genialisk detalj: Vinglashållare utanför lekstugan. Kom väl till pass när det serverades låtsaskaffe i stugan.
 

Jag smög mig in i huset innan de andra gästerna kom in och råddade. Ni får själv dikta inredningstidningskommentarer till bilderna:






Inredningen har säkert gjorts i samråd med alla invånare men jag tycker mig se ganska mycket Eva i allt. Men åtminstone spiskupan är designad av fysikern i huset.


Sovrummet är harmoniskt som bara den men det är en grej som jag varit lite fundersam till. I ett ganska tidigt skede fick jag höra att dörröppningen till Evas walk in closet skulle vara formad som en båge. Eh, lite spanskinspirerat, hm. Och när jag såg öppningen så var jag ännu också lite "okej..." Men nu i somras dök listerna och själva valvet upp. Sådär. Perfekt.


Det var några som hann före mig till barnkamrarna.




Spjälsängen lär vara överlopps, ifall någon behöver.


Men vad var nu det där för bild mitt i allt? I den sista hörnan i snygga tvättstugan står paraplystället som hänger ihop med mig, och det där ena tv-programmet, men det passade bättre hos Eva än hos mig.

Evas drömslott har många fler rum än så här, men bilderna blev antingen dåliga eller så blev de inte av. Till exempel badrummet hittas i hennes egna blogg.

Lite smått behöver ju fixas ännu så tillsvidare är det insidan som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar