8.7.11

finsalongen

Som en del av en lång kedjereaktion av släktingar som flyttar levererade min kusins golfkompisar ett salongsmöblemang som jag ärver av min gammelmoster och som min morfars (nu 90 år) morfar Isak Penttala köpte på en auktion för ett lite längre tag sedan.


Nu blir vår gamla matsal finsalong. Väggarna och golvet ska få färg men det kräver lite tankearbete först. Vad ska man liksom kombinera med illgrönt?

Vi ställde in möblerna, bjöd flyttkillarna på middag och styrde kosan mot ett torp i Ähtäri. På vägen malde inredningstankarna på. Det ser ut som om jag blir jag tvungen att försöka mig på en festlig golvmålning och så får jag lov att jaga en kamin, ty rummet har skorsten.

Jag är ingen erfaren bloggläsare men ja gillar finsalongen.

1 kommentar:

  1. heissan! hienoa etta tuo fiini kalusto perilla uudessa kodissaan! terveisin Venla fran Lahore

    SvaraRadera